Πώς ο κορονοϊός άλλαξε τα δεδομένα στη βιομηχανία της μόδας;

Η βιομηχανία των 2.5 τρισεκατομμυρίων δυσκολεύτηκε να αποδεχτεί τη νέα πραγματικότητα τον Φεβρουάριο παρά τις αντιδράσεις. Έτσι είδαμε τα fashion shows να συνεχίζονται μέχρι τον Μάρτιο, την ώρα που τα κρούσματα του κορονοϊού ανέβαιναν ολοένα και πιο γρήγορα. Όταν όμως οι θεατές και οι επαγγελματίες στις επιδείξεις μειώθηκαν κατακόρυφα, οι ειδικοί της μόδας συνειδητοποίησαν τη σοβαρότητα της κατάστασης, με τα πράγματα από τότε να έχουν αλλάξει δραματικά.

Τι αναμένεται να δούμε τους επόμενους μήνες;

Ciao στο παραδοσιακό πρόγραμμα της σεζόν
Μέχρι πέρσι, πολλοί γνωστοί οίκοι μόδας σχεδίαζαν μέχρι και 8 κολεξιόν τον χρόνο. Σε συνδυασμό με το απαιτητικό πρόγραμμα και την οικονομική δυσκολία που προκάλεσε ο κορονοϊός , μεγάλοι οίκοι μόδας αποφάσισαν να παρουσιάζουν 2 μεγάλες κολεξιόν κάθε χρόνο, μια fall/winter, και μια spring/summer, ανάμεσά τους οι Gucci και Saint Laurent.

Μικρότερη παραγωγή προϊόντων
Με τα παλιά δεδομένα, οι κολεξιόν εξαντλούνταν μήνες πριν την εποχή που θα έπρεπε να φορεθούν. Αυτό όμως πρόκειται να αλλάξει αφού οι spring/summer collection θα βγαίνουν πλέον τον Μάρτιο (σοκ!), ενώ οι fall/winter collection τον Σεπτέμβριο. Με την παραγωγή λιγότερων προϊόντων κάθε χρόνο, οι εταιρίες θα μπορούν να προσαρμόζονται ευκολότερα στις ανάγκες των πελατών τους, ενώ θα μειώνουν το περιβαλλοντικό τους αποτύπωμα. Η ποιότητα είναι πλέον πιο σημαντική από την ποσότητα όπως όλα δείχνουν.

Φιλικότερη αντιμετώπιση του περιβάλλοντος
Είναι γνωστό πως οι πανδημίες συνδέονται άμεσα με το περιβάλλον, αφού οι ανθρώπινες παρεμβολές σε αυτό προωθούν την έξαρση ιών. Με την εμφάνιση του κορονοϊού ο κόσμος αναρωτήθηκε για την περιβαλλοντική ασφάλεια του πλανήτη μας, πράγμα που έκανε κάποιες βιομηχανίες (όχι όλες) να αναδιαμορφώσουν ορισμένες διαδικασίες τους. Έτσι, η βιομηχανία της μόδας περνά σε ένα πιο sustainable πλάνο βάζοντας στόχο την μικρότερη παραγωγή και κατανάλωση, αλλά και τη χρήση ανακυκλώσιμων υλικών.

Δημιουργία digital fashion shows
Από τον Μάρτιο μέχρι τώρα έχουν διεξαχθεί virtual fashion shows σε 3 από τις 4 πρωτεύουσες της μόδας. Οι νέες τεχνολογίες για τα fashion shows έχουν χρησιμοποιηθεί ήδη από τους οίκους Dior και Chanel και με τα μέχρι τώρα δεδομένα δεν γνωρίζουμε πότε θα επιστρέψουμε στα παραδοσιακά shows.

Σίγουρα οι αλλαγές μπορούν να οδηγήσουν σε ένα πιο υγιές και βιώσιμο μέλλον τόσο για τη βιομηχανία της μόδας, όσο και για τον πλανήτη μας, οπότε και εμείς περιμένουμε τις εξελίξεις.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

elGreek
elGreek